Sabtu, November 10, 2007

Perayaan Menyambut Hari Kemerdekaan

Pingat Pertama
Mohon maaf kerana terlewat sehari untuk melaporkan perjalanan kontinjen Mansurah pada kali ke 47. Agak sukar untuk dapatkan cc di bandar kaherah ini. Kalau ada pun sedikit mahal harganya berbanding di Mansurah.

Seramai 11 orang, majoritinya mahasiswa baru, telah bertolak ke kaherah pada jam 11.00 mlm. Penempatan untuk kontinjen Mansurah kali ini ialah di Rumah Johor H8 syaqah 7. Saya dan Timbalan Pengerusi bertolak jam 2.30 pagi. Manakala pengerusi dan Ketua Upep terpaksa bertolak selepas subuh kerana ada urusan penting di Mansurah.

Dua hari sebelum kejohanan, kami sempat mengadakan latihan kawad di Padang Kuliah. Pada hari perasmian, kami tampil dengan baju kemeja, jersi dan baju silat. Ia melambangkan acara-acara yang disertai.

Acara pertama pada pagi perasmian ialah acara maraton. Acara ini adalah salah satu acara yang kami jangkakan akan menyumbang pingat emas dan lain2 warna pingat. Ukks mendaftarkan seramai 6 org peserta untuk acara yang berlangsung pada jam 6.00 pagi ini.

Kami yang menanti di garisan penamat bersorak gembira kerana peserta pertama Mohd Afif bin Yahya, peserta kedua Nirwan, peserta ketiga Muhammad Arif bin Yahya dan keempat Muhammad Fauzi bin Ismail adalah daripada DPMM. Selang beberapa minit kemudian kami dimaklumkan kemenangan tersebut tidak dikira. Kami dan peserta yang tidak berpuas dengan kelemahan yang berlaku membuat bantahan namun tidak diterima. Ini adalah peristiwa kedua selepas tahun 2002 yang juga pada waktu itu melibatkan peserta dari Mansurah. Walau bagai manapun kita berjaya juga mendapat pingat gangsa yang disandnag oleh Mohd Yasir bin Razi dan tempat ke 17 oleh Ahmad Fauzan Naim Mohd Saibani. Sebanyak 20 hadiah disediakan untuk acara ini. Namun, ahli Mansurah yang hadir tetap menganggap 4 org peserta tadi adalah pemenang sebenar acara maraton.
Syabas kepada Mohd Yasir dan Ahmad Fauzan kerana menyumbangkan kemenangan pertama kepada Mansurah. Saya jugak ucapakan terima kasih dan syabas kpd 4 orang peserta yang dibatalkan kemenangan tadi. Walupun pruh, kalian masih mampu untuk meneruskan perbarisan pada hari tersebut dan acara2 lain selepas ini. Insya Allah atas dasar ukhuwah Islamiyyah kita akan teruskan perjuangan ini dengan menyertai acara-acara lain yang masih berbaki. Semoga kemenangan bersama kita semua selepas ini.

Sebelum terlupa, satu lagi acara baru dipertandingkan pada kali ini iaitu kempen cintakan negara. Ustazah Norazlisa (Ketua Uph) bersama adhocnya akan dapatkan tandatangan untuk akhwat dan saya sendiri untuk ikhwah. Tunggu di rumah masing-masing.

Itu sahaja laporan terkini dari Kaherah. Insya Allah Ukks akan melaporkan dari semasa ke semasa perjalanan PMHK kali ke 47 ini terutamanya yang melibatkan kontinjen Mansurah.

Tiada ulasan: