Sabtu, November 10, 2007

Perayaan Menyambut Hari Kemerdekaan


Persembahan Terbaik


Pertamanya, saya minta maaf di atas kelewatan melaporkan PMHK kali ke 47 ini.

PMHK kali ini bermula dengan acara kegemaran atlet mansurah iaitu marathon. Sememangnya ukks sendiri mensasarkan pungutan pingat melalui acara ini. Tapi kita hanya mampu meraih tempat 3 dan ke 17 setelah 4 pemenang teratas dari DPMM tidak dikira kerana kesilapan teknikal.

PMHK kali ini berkakhir dengan acara nasyid. Satu lagi acara yang kami jangkakan mampu meraih kemenangan. Tapi sekali lagi kita tewas. Acara maraton tewas kerana kesilapan teknikal. Manakala acara nasyid entah kerana apa. Mungkin kerana sistem pemarkahan @ budaya dan pembawaan kumpulan nasyid di padang pasir ini. Hanya gelaran anugerah persembahan terbaik sahaja mampu dibawa pulang ke Persada Jazirah al-Ward.

Sebenarnya kami telah tahu dari awal lagi keputusan ini. Ketika bersiap-siap di rumah Johor untuk ke majlis kemuncak, kami, menerima panggilan seorang sahabat dari bawabah thaniah H10 mengatakan mansurah mendapat tempat ke 4. Tapi belum muktamad. Pada malam kemuncak, di perkarangan rumah Selangor, kami bertemu dengan salah seorang hakim. Kami inginkan kepastian. Jawanpannya sama. Kali ini mukktamad. Mansurah no 4.

Kami tersentak mendengar jawapan itu. Bagi kami, ini adalah peluang keemasan untuk meraih kemenangan. Dengan persiapan yang rapi, dengan kebolehan dan kepakaran yang dimilikki oleh ahli Usrah al_wehdah sesi ini, kami yakin mampu untuk melakar kejayaan. Ala kullihal, mabruk kepada ahli Usrah al-Wehdah kerana mempersembahkan satu persembahan yang terbaik. Walaupun tewas, kalian tetap menang dan sentiasa dihati peminat dan ahli DPMM .

Kami bukan nak mencipta alasan. Tapi semua dapat menyaksikannya. Kami memohon maaf daripada semua ahli DPMM sama ada yang hadir pada malam kemuncak atau yang berada di Mansurah kerana masih belum berjaya untuk membawa pulang kemenangan kali ini. Hanya persembahan terbaik sahaja kami perolehi

Tiada ulasan: